(Не)стресиран

Всекидневното пътуване до офиса, дългите опашки в супермаркета, кратките срокове на работа, пълният кош за пране…… това са само част от нещата, които могат да повишат рязко нивата на стреса на един обикновен човек в един обикновен ден. Времената се променят и очакванията са по- високи от всякога: учене през целия живот, балансът между личния и професионалния живот, постоянната необходимост да избираме между стотици възможности. Очакването да вършим повече за по- малко време превърнаха безпокойството в неразделна част от ежедневието ни. Изглежда така сякаш мотото на бизнеса в момента е :“ Ако не си стресиран, значи не си успешен.”.

Как да разбереш, че си стресиран? Сърдечният ти ритъм се учестява, започваш да се потиш, ставаш непохватен. Накратко, кълбо от нерви си и чувството въобще не е приятно!

images

Можете ли да си представите един живот без стрес , в който напълно контролирате нещата?

Нашите специалисти по коучинг препоръчват няколко стратегии, които да ви помогнат да “овладеете хаоса”.

1.Намалете приема на “леки дроги”: Убедени сте, че кафето, колата, цигарите, болкоуспокояващите или шокололадът ви успокояват и правят живота ви поносим и нормален? Помислете пак. Всички споменати по- горе “леки дроги” могат да са първоизточникът на безпокойство и да задълбочат симптомите на стреса.

2. Отделете си време за преход между служебния и личния живот. Ефективен и тестван метод , който може да изпробвате е да отделите 5 минути преди и след работа за пренастройване на мозъка си от режим “работа” на режим “почивка”.

3. Научете техники за дишане. От физическите прояви на стрес, дишането е най- лесно за управление и може да ни помогне бързо да намалим нивата на стрес. В интернет е пълно с техники, които можете да проучите и да откриете най- подходящата за вас. Ето и една лесна техника, с която може да започнете: вдишайте като броите до 7 и издишайте като броите до 11.

4. Забравете за списъците със задачи: Спрете да пишете и преписвате безкрайни списъци със задачи и отделете време да подредите приоритетите си. Списъците със задачи са известни с това, че имат склонността постоянно да се удължават , тъй като вечно трупаме задачи, вместо да спрем и да помислим за добавената стойност, която те носят. Съветваме си да отделите един ден да опишете животът , който бихте искали да имате и резултатите, които искате да постигнете, и да подредите приоритетите си според това. Ако се почувствате претрупан с плана си за седмицата, върнете се към списъка си с приоритети и премислите графика си на база на тях.

Е, какво ви остава сега ? Опитайте тези техники за 1 седмица и наблювадайте промените в живота си. Споделете резултатите с нас или предложете други техники за справяне със стреса, които знаете, че работят.

Comments