10-те смъртни гряха на търговците

 

Кои са 10-те смъртни гряха, които търговците допускат? Тези, които облъскват клиентите и пречат на продажбите вместо да помагат! Сигурни ли сте, че не сте попаднали  в някой от тези капани?

  1. Говорят повече от клиента – По-вероятно е той да Ви продаде нещо, вместо да купи;13207-a-young-businessman-in-a-suit-isolated-on-a-white-background-pv
  2. Словесна тирада, че са “най-добрите”, “най-голямата компания”…. – Клиентът спира да слуша, (всички търговци му го казват) и логично е да си мисли: “Най-големите спрямо кого?”;
  3. Предлагане на продукт или услуга, без да се разбере какво точно иска другата страна? – Най-често срещаната ситуация, в която търговците се опитват да продадат гуми за кола на клиент, който дори няма такава;
  4. Обяснение как продуктите и услугите на конкуренцията са много по-лоши. – Най-сигурният начин да загубиш сделката. “Няма как да хвърлиш кал по някого и ръцете ти да останат чисти“;
  5. Поредица от затворени въпроси: “Кой взима решенията във Вашата компания?”, “Може ли да ми дадете неговия телефон?” и “Кога е удобно да се свържа с него?”. – Клиентите обикновено отговарят на първия, последния и/или най-лесният. И остава неповторимото удоволствие да зададeте вашите въпроси отново:);
  6. Спор с клиента – Клиентът плаща за неговите желания, а не за Вашето мнение;
  7. Мислят вместо клиента – “Как може да не го харесва?” или “Аз това никога не бих го купил” – Вярват, че всички хора са като тях и изтърват около 80 % от продажбите;
  8. Не учат – Те всичко знаят и могат и приходите им намаляват обратнопропорционално на тяхното самочувствие;
  9. Не дават отстъпки – Много време отнема да се разбере, че отстъпките не се дават, а се продават;
  10. Повтарят някой или всичките от изброените смъртни грехове, Отново и Отново с всеки следващ клиент:)

Признавам си, че след над 7 години в продажбите съм срещал, правил и продължавам да се боря с тези смъртни грехове, докато продавам или обучавам търговци и мениджъри;

Автор: Бойко Проданов

 

 

0

Comments